Świnoujście Sails Festival to nowy sportowy projekt żeglarski na Pomorzu Zachodnim. Wśród nich to najważniejsze dla młodszych żeglarzy – Młodzieżowe Mistrzostwa Europy w Match Racingu 2017. Ale nie tylko, bo do Świnoujścia przyjadą także zawodnicy z klas Finn i Delphia24.

Znamy już reprezentantów naszego kraju na Młodzieżowe Mistrzostwa Europy. Chyba każdy sportowiec marzy o tym, żeby móc reprezentować kraj w swojej dziedzinie. Taką szansę dali młodym żeglarzom twórcy Polish Match Tour organizując zgrupowanie, na którym wybrali tych, którzy popłyną z orłem na piersi.

– Ogłosiliśmy możliwość wzięcia udziału w zgrupowaniu w Świnoujściu, w trakcie którego zaplanowaliśmy przeprowadzenie treningów, szkolenia, a ostatecznie wybraliśmy reprezentantów naszego kraju. Zgłosiły się 4 załogi, z czego udało się znaleźć miejsce do startu aż dla 3 z nich – mówi Maciej Cylupa z MT Partners.

Nasz kraj reprezentować będą załogi pod sterami Macieja Sapiejki, Igora Tarasiuka oraz Kuby Midora. To potwierdza, że match racing w Polsce zdobywa większą popularność, a dzięki takim inicjatywom zaczynają się nim interesować także młodzi zawodnicy.

– Dużo nauki przez te 4 dni. Wszyscy podnieśliśmy swoje umiejętności. To nasz pierwszy kontakt z jachtami klasy TOM28 i jestem pod ogromnym wrażeniem. Trzeba przyznać, że to dużo większa łódka niż ta, na których do tej pory pływaliśmy – mówi Igor Tarasiuk – sternik jednej z załóg.

Zmagania młodych żeglarzy na wodzie obserwowali trenerzy – Maciej Cylupa oraz Szymon Jabłkowski, dzieląc się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Teraz wszystko w rękach załóg.

– Chodzimy 3 razy w tygodniu na siłownię, treningi na wodzie no i do tego sporo oglądania filmów i analizy taktycznych zachowań na wodzie – dodaje Tarasiuk.

A konkurencja jest poważna, do Świnoujścia przyjadą załogi z całej Europy, w tym utytułowany Włoch Ettore Botticini oraz Francuz Robin Follin, który startował w Młodzieżowym Pucharze Ameryki. Wśród załóg, które zgłosiły swój udział, wystartują także załogi ze Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Danii oraz Rosji, w tym aż 2 załogi w pełni kobiece.
Młodzieżowe Mistrzostwa Europy odbywać się będą w ramach nowego żeglarskiego wydarzenia – Świnoujście Sails Festiwal. Wtedy to rozegrane zostaną także Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Finn Masters oraz Puchar Polski w klasie Delphia.24, a udział weźmie łącznie ponad 120 zawodników z 7 krajów.

– Po 3 latach organizacji regat meczowych i Polskiej Ekstraklasy Żeglarskiej, zdecydowaliśmy się na poszerzenie formuły regat i zaproszenie do Świnoujścia innych klas. To doskonałe miejsce dla żeglarzy, z ogromnym potencjałem dla żeglarzy z zachodu z uwagi na prosty dojazd, z ogromna bazą noclegowa i gastronomiczną i dużą wygodna mariną. Zorganizowaliśmy tu meczowe Mistrzostwa Europy i Mistrzostwa Świata w latach 2014 i 2015, w kolejnym roku będziemy gościć Mistrzostwa Świata w klasie Micro i jesteśmy pewni, że Świnoujście stanie się nowym modnym miejscem regat w Europie. Dzięki wsparciu miasta i sponsorów możemy ten projekt rozwijać za co już teraz dziękujemy – podsumowuje Maciej Cylupa, organizator i dyrektor regat

Regaty odbędą się w dniach 18-20 sierpnia z bazą w Porcie Jachtowym Basen Północny w Świnoujściu. Partnerami regat są Miasto Świnoujście, Pomorze Zachodnie, TT Line i D.A.D.
Więcej informacji będzie można znaleźć na stronie internetowej www.polishmatch.pl oraz www.sailsfestival.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz
Twoje imię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.