Volvo Polska zaangażowało się w kolejną inicjatywę związaną z żeglarstwem. Firma wspiera załogę Piotra Cichockiego startującą w klasie Skippi 650. Jacht Volvo Ocean Race odniósł już swój pierwszy sukces zdobywając mistrzostwo Europy w swojej klasie. W tym roku przed załogą jeszcze kilka wyzwań.

Żeglarstwo to sport, w którym oprócz umiejętności liczy się przede wszystkim pasja i wytrwałość. O wyjątkowości tej dziedziny stanowią nie tylko olimpijczycy czy mistrzowie świata, ale również setki załóg, dla których żeglarstwo stało się sposobem na aktywne spędzenie czasu wolnego. Właśnie takie osoby startują w klasie Skippi 650, przeznaczonej dla szybkich jachtów kabinowych, nadających się zarówno do udziału w regatach, jak i pływania turystycznego. Volvo wspiera ludzi, którzy chcą realizować swoje marzenia, dlatego od tego roku firma nawiązała współpracę ze Stowarzyszeniem Skippi Warszawa, którego reprezentantem jest m.in. wielokrotny mistrz Polski w różnych klasach Piotr Cichocki. Doświadczony żeglarz dowodzi załogą Volvo Ocean Race, w której skład wchodzą Piotr Wawrzewski i Przemysław Piekałkiewicz.

28 czerwca br. w ramach regat Nord Cup jacht Volvo Ocean Race odniósł swój pierwszy sukces. W zawodach odbywających się w Górkach Zachodnich załoga zdobyła pierwsze miejsce w klasie Skippi 650. Zwycięstwo to było szczególnie ważne, ponieważ rywalizacja zaliczana jest do punktacji Pucharu Polski. A już 13 lipca ekipa Piotra Cichockiego wywalczyła w Warnemünde mistrzostwo Europy w klasie Skippi 650. Walka o najwyższe lokaty była zacięta do samego końca. Po pierwszym dniu regat jacht Volvo Ocean Race plasował się na drugiej pozycji, jednak determinacja i umiejętności pozwoliły załodze na osiągnięcie ostatecznego zwycięstwa.

W tym sezonie przed załogą jeszcze sporo wyzwań. Najbliższe zawody czekają ich w Gdyni, gdzie w dniach 15-17 sierpnia regaty klasy Skippi 650 odbędą się w ramach Volvo Gdynia Sailing Days. Później jacht Volvo Ocean Race powalczy jeszcze o zwycięstwo m.in. w berlińskim Berolina Cup. Fani żeglarstwa będą mogli zobaczyć łódź z bliska nie tylko w trakcie regat, ale również w salonie Domu Volvo w Warszawie, gdzie będzie ona prezentowana od października przez całą zimę aż do rozpoczęcie nowego sezonu.

Wspieranie sportu jest jednym z elementów strategii Volvo Polska. Firma aktywnie angażuje się przede wszystkim w działalność żeglarską poprzez sponsorowanie wydarzeń takich jak Volvo Gdynia Sailing Days czy Volvo Ocean Race. Wraz z Polskim Związkiem Żeglarskim Volvo Polska stworzyło również projekt Volvo Youth Sailing Team Poland wspierający młodych polskich żeglarzy.

[photomosaic]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz
Twoje imię

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.